Na szóval

.
Bocsi hogy sokáig tartott csak próbálom tömören összefoglalni a lényeget, ami a lényeg
Gondolom más is szokta olvasni a fórumot úgy, hogy úgy írok. Természetesen amit tudok az sem teljes.
Azt sokan tudják , hogy a keltáknál a druidák alkották a papi réteget, ők voltak azok a személyek akik sose háborúztak, sosem voltak hadra foghatók, törvények felett ítélkeztek és népük legbölcsebbjei voltak. A druidák személyét mindig titok lengte körbe éppen azért, mert nem tudunk róluk sokat, amit tudunk azt is mások elbeszelése alapján tudjuk. A druidák tanulmányaikat fiatal korukban kezdték meg szigorúan különböző kiválasztások alapján a sziget ahol tanultak latinul Inis Mona amúgy meg rendes nevén

: Ynys Môn .
Lényeg a lényeg, amit Caesartól tudunk, amit ő is mástól vett kölcsön, hogy a druidák voltak az ítélők a vitás ügyekben, törzseket békítettek ki vagy épp háborúba küldték az embereket foglyokat vagy rabokat égettek el ember alakú máglyán. A bírás ügyekben ők határozták meg a kártételt jogos-e a vádolás vagy egyéb dolgok. A legsúlyosabb büntetés az volt, ha a törzsből kirekesztettek valakit, akkor ahhoz senki se ért hozzá senki se szólt hozzá sőt az áldozatokon való részvételt is megtagadhatták!
Vagy az ellenfél fejét levágva koponyát megtartva különböző rítusokat tartottak velük. Ivó kupára kell gondolni vagy arra, hogy azt hitték megvédi őket az ártó emberektől ha a koponyát affelé teszik.
Különösen szentek voltak a vízforrások a tavak a tölgyfa ligeteket melyekhez sok sok legenda és mítosz fűződik . De a tölgy volt a legszentebb mind közül ,mivel úgy hitték hogy teli van erővel és hatalommal ami az isteni energiát jelképezte. Mivel nagyra nőtt és hatalmas volt ezért ráragadt a kert az erdőben név, ami annyit takar, hogy tölgyön rengeteg más növény is megél

vele együtt. Sőőt ha fagyöngy nőtt a fán akkor aztán igazán fontossá vált. Mivel a fagyöngy jelképezte a női principiumot míg a tölgy a férfit és így az egész életet

terméknység , születés.
Más mítoszok szerint Merlin ,aki druida mágus látó stb..volt egyben tölgy botja volt. A tölgy a hatalmas, erőt jelképezi. Állítólag a botja a tölgyfa legmagasabb pontjáról volt való

Írországban amúgy az egész kelta társdalomban három fa kapott jelentős szerepet. Az alma a szépségéért a tölgy az erejéért és a mogyoró a bölcsességért. Aki indokulatlanul bántott egy ilyen fát az halálbüntetést kapott érte cserébe. Régi időkben az uralkodik a mogyorót különösen tisztelték mivel a mogyoró a bölcsességen kivül a hatalmat is jelképezte, ezért a vezetők mogyorópálcával rendelkeztek.
A hármas fákról idézek egy lánybarátom honlapjáról
" A galagonyát gyakran említik versekben is: "tölgy, kõris és galagonya által". Áldó rituáléknál használják, vagy megerõsítésként a varázslatoknál. A folklórban a tölgy, a kõris és a galagonya összeköttetésben áll a tündérek átjáróival. Ebben a vonatkozásban Cardea a tündérbirodalmak átjárói és egyéb tölgy, kõris átjárókat õrzi. Régen gyakorlat volt, hogy galagonyát ültessenek a tölgy és a kõris köré, hogy megvédjen a viharoktól vagy megvédje a legelõ állatokat."
Ez a hármas fa együtt állása és különösen szent volt

.
Most pediglen léteztek kelta és római druidák. Egyik fajtájuk kilóg a sorból. A keltáknál 3 Birodalom létezett és nem a négy elem, akit érdekel erre is kitérek majd. Lényeg, hogy sose léteztek római druidák mivel a négyelem a római-görög elképzelést követi , aminek semmi köze a keltákhoz csak hát az újjáteremtés során sok mindent belevettek, kivettek, hogy szebb képet kapjanak.
Végső soron a rituális segédeszközök, amit idézek szintén a lánybarátom honlapjáról csak lusta vagyok írni

A forrás hozzá :
http://annwn.vndv.com/druidtoolsrit.html
Sarló: Plinius, egy római történész, felegyezett egy druida rituálét, melyben a fagyöngyöt a tölgyfáról a fehér ruhájú druida egy arany sarlóval vágta le. A fagyöngyöt egy fonott kosárral fogták fel, s nem engedték, hogy a földet érje. Nem lehetünk biztosak (ahogy Plinius tette), hogy minden druida rituáléban benne volt a fagyöngy, a sarló és a fehér ruha használata, de az arany is túl puha fém, hogy vágóeszközként funkcionáljon. A modern druidizmusban a sarlót általánosan használjuk, hogy összegyûjtsünk bizonyos növényeket az év egy-egy fontosabb idején. A vágás a rítusokban nem arról szól, hogy valamit levágsz, hanem a felszabadításról, elengedésrõl, s az energia kiszabadításáról. A sarló formája ugyancsak emlékeztet a Hold sarlójára is.
Druida bot: Néhány legenda leírja, hogy a druidák használtak pálcát, botot, mikor az energiájukat vezették, mikor varázsoltak. Általában mogyorófából készült és meg kellett érinteni a dolgot vele, amerre irányult a varázslat.
Harang-ág: Ez általánosan egy ezüst faág volt, melyre arany harangokat erõsítettek. A harangok hangja kellemes volt az Istenek számára, s felhívta a figyelmüket, míg ugyanígy a rosszindulatú szellemeknek kellemetlen hang volt és eltávoztak. Néhány hõstörténet is szól errõl, mikor egy isten meghívja a hõst, s kezébe ad néhány ezüstágat melyen almák, almafavirág, vagy gyümölcs nõ. A modern druidák harangágat használnak, hogy felhívják a szellemek és Istenek figyelmét, vagy éppen megtisztítsák a személyt, vagy éppen jelöljék a ceremónia kezdetét és végét.
Daruzsák: Az egyetlen mitológiai referencia erre a tárgyra, Cumhall, Fionn Mac Cumhall apjának daruzsákja volt, melyet Fionn szerzett vissza mikor ellopták. A zsákban számos kincset õriztek olyan istenségektõl, mint Manannan és Giobhniu. Funkcióját tekintve valószínûleg ugyanazt a szerepet töltötte be, mint az amerikai õslakosok orvosságos táskáik. Még Yeats is megemlíti az "álmok zsákja-ként" versében, a Fergus és a druidában.
Üst: Két fõbb kelta istenségnek volt mágikus üstje, az ír Dagdának és a walesi Cerridwennek, mindkét üstnek megvolt a hatalma, hogy bölcsességet adjon annak, aki iszik belõle. A régészek számos üstöt és vedret fedeztek fel, amit rituális célra használtak; a dekoráció alapján következtettek erre. A modern druidák az üstöt felajánlások és áldozatok készítésére és közvetítésére használják.
Druidatojás: A druidatojást a legendák úgy írják le, mint a kígyók megszáradt köpete, s mágikus gyógyító erõvel bír. Plinius azt írta, hogy egy gall druida megmutatott egyet neki, aki azt mondta ezt "anguinum" néven emlegetik. A druida misztériumban létezõ tojások miatt, néhány tudós (és new-age-es fikcióíró) azt hitte, hogy a druida teremtésmítosz ugyanolyan, mint a sumér teremtéstörténet, melyben a világ egy tojásból kelt ki. Természetesen ez nem valószínû. Ez nem egy elterjedt eszköze a modern druidizmusnak, noha néhányan földelõ eszközként használják, hogy az egészségtelen energiát a tojásba vezessék, ahol eltárolják és átalakul valami pozitív energiává.
Állati és növényi maradványok: Nem is kétség, hogy a druidák használtak állati és növényi maradványokat díszítõ, gyógyító vagy éppen vallási céllal. Egy rítus, melyet Tarb Feis néven ismerünk, azt kívánja, hogy a druida egy frissen megölt bika bõre alatt aludjon, így a bika szelleme jósálmokat küld az alvónak. Néhány druida színes madártollakat használt, hogy díszítse köpenyét, s hogy jelezzék rangjukat. A kontinentális Európában a druidák fagyöngyöt használtak mágikus gyógyító ereje miatt. A szent növények használata a régi európai természetvallásokban olyan erõs volt, hogy a katolikus egyház inkább belevette a fagyöngyöt és a magyalt a hagyományaikba, mert nem voltak képesek eltûntetni.
Hangszerek: A hangszereket természetesen teljes egészében állati és növényi részekbõl készítették. A mítoszok fõleg a hárfára utalnak, de a kelták használtak dobokat is. Ám ezeket az eszközöket inkább a bárdok használták, nem a druidák, ám ahogy a bárdok is, a hangszerek is jelen vannak a nyilvános druida rítusokon.
Kövek: A kõkörök a földön valószínûleg "templom" vagy gyülekezõ helyként szolgált. Számos kõkört elneveztek druidák után, ahogy Drombeg kört is, Nyugat Corknál, Írországban. Ezt a helyet Druida oltárként is ismerjük. Nehéz megmondani, hogy az õsi druidák kapcsoltak-e megfeleléseket a kövekhez és kristályokhoz, de számos modern druida szívesen használja a modern okkultizmus és boszorkányság megfeleléseit. A kövek képesek vezetni, tárolni, irányítani a föld energiákat, használhatjuk jelölõként, vagy kõkört is kirakhatunk, de az áldozati italokat is kiönthetjük rá felajánlásként.